خانه / علم ورزش / رفتار حرکتی / روانشناسی ورزشی / تاثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب

تاثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب

تاثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب

امروزه به ورزش و فعالیت جسمانی نه تنها به عنوان روشی برای گذراندن اوقات فراغت، بلکه به عنوان ضرورتی غیرقابل چشم پوشی برای سلامت و بهزیستی می نگرند.

از تأثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب اطلاع دارید.آیا عوامل کاهش اضطراب را می شناسید؟برای مشاهده مقاله کلیک کنید.

ثمرات مثبت ورزش و فعالیت بدنی منظم برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و حتی سالمندان در پژوهش­های مختلف و متعددی تأیید شده است. یکی از شایع­ترین تظاهرات اختلالات روانی و یا استرس­های روزانه که باعث افت قابل توجه عملکرد افراد می­شود، اضطراب است. تحقیقات اخیر نشان داده­اند که حدود ۲۱ درصد جوانان ایرانی از اضطراب رنج می­برند. اضطراب را می­توان یک نوع درد داخلی دانست که سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادلِ موجود می­گردد. در حقیقت حالات اضطرابی با احساس تنش، ترس و ناآرامی، نگرش، برانگیختگی و فعالیت سیستم عصبی خودکار مشخص می­شود.

  • بهترين ، ارزان­ترين ، سهل ترين و مفيدترين شيوه براي درمان يا كاهش استرس یا اضطراب كدام است؟ 

شاید به جرأت بتوان گفت که تمرينات جسماني (ورزش) به صورت منظم و پايدار درمقايسه با روش­هاي ديگر مفيدترين راه درمان اضطراب وفشارهاي رواني مي­تواند باشد، چراكه سلامت جسماني رابطة تنگاتنگي باسلامت رواني دارد؛ چنانچه تقويت يك بعد، سلامت وتقويت بعد ديگر را به همراه دارد. فروزش (۱۳۷۴) وسيف (۱۳۷۴ ) پي بردند كه بين ميزان اضطراب دانش­ آموزان پسر ورزشكار و غير ورزشكار تفاوت معني­ داري وجود داشته و ورزشكاران اضطراب كمتري نسبت به غير ورزشكاران دارند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*