خانه / علم ورزش / رفتار حرکتی / روانشناسی ورزشی / تاثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب
تاثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب
مربی بدنسازی نچرال مهدی طاهریان

تاثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب

مربی بدنسازی نچرال مهدی طاهریان

مربی بدنسازی نچرال مهدی طاهریان

تاثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب

امروزه به ورزش و فعالیت جسمانی نه تنها به عنوان روشی برای گذراندن اوقات فراغت، بلکه به عنوان ضرورتی غیرقابل چشم پوشی برای سلامت و بهزیستی می نگرند.

از تأثیر فعالیتهای ورزشی بر کاهش استرس و اضطراب اطلاع دارید.آیا عوامل کاهش اضطراب را می شناسید؟برای مشاهده مقاله کلیک کنید.

ثمرات مثبت ورزش و فعالیت بدنی منظم برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و حتی سالمندان در پژوهش­های مختلف و متعددی تأیید شده است. یکی از شایع­ترین تظاهرات اختلالات روانی و یا استرس­های روزانه که باعث افت قابل توجه عملکرد افراد می­شود، اضطراب است. تحقیقات اخیر نشان داده­اند که حدود 21 درصد جوانان ایرانی از اضطراب رنج می­برند. اضطراب را می­توان یک نوع درد داخلی دانست که سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادلِ موجود می­گردد. در حقیقت حالات اضطرابی با احساس تنش، ترس و ناآرامی، نگرش، برانگیختگی و فعالیت سیستم عصبی خودکار مشخص می­شود.

  • بهترين ، ارزان­ترين ، سهل ترين و مفيدترين شيوه براي درمان يا كاهش استرس یا اضطراب كدام است؟ 

شاید به جرأت بتوان گفت که تمرينات جسماني (ورزش) به صورت منظم و پايدار درمقايسه با روش­هاي ديگر مفيدترين راه درمان اضطراب وفشارهاي رواني مي­تواند باشد، چراكه سلامت جسماني رابطة تنگاتنگي باسلامت رواني دارد؛ چنانچه تقويت يك بعد، سلامت وتقويت بعد ديگر را به همراه دارد. فروزش (1374) وسيف (1374 ) پي بردند كه بين ميزان اضطراب دانش­ آموزان پسر ورزشكار و غير ورزشكار تفاوت معني­ داري وجود داشته و ورزشكاران اضطراب كمتري نسبت به غير ورزشكاران دارند.

برنامه رژیم غذایی و تمرین 09337202420

سایت-تخصصی-فیتنس،

سایت-تخصصی-فیتنس،

سایت-تخصصی-مدلینگ

سایت-گروه-ورزشی-بی-فیت

مرجع-تمرینات-بدنسازی-و-فیتنس

مرجع-تمرینات-بدنسازی-و-فیتنس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


منتظر تماس شما هستیم
Open chat
مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
Powered by