خانه / علم ورزش / فیزیولوژی ورزشی / تغذیه ورزشی / در خواب هم میتوان لاغرشد(Beefit.ir)
در خواب هم میتوان لاغرشد(Beefit.ir)
در خواب هم میتوان لاغرشد(Beefit.ir)

در خواب هم میتوان لاغرشد(Beefit.ir)

در خواب هم میتوان لاغرشد(Beefit.ir)

                                    در خواب هم میتوان لاغرشد

در عرض یک ماه۳ کیلو کم کنید

با سازمان دهی دوباره غذای روزانه و صرف شام مختصر میتوانید در عرض یک ماه ۲ الی ۳ کیلو وزن کم کنید آن هم از نوع شبانه اش . باید بگوییم که شب ها امکان چاق شدن بیشتر است زیرا در این ساعات از شبانه روز بدن را حالت ذخیره ی انرژی قرار میگیرد . یعنی زمانی که شب فرا میرسد بدن کالری کمی میسوزاند و بیشتر این کالری ها را انبار میکند . به عقیده ی متخصصان همه ی ما صبح با چند گرم اضافه از خواب بیدار میشویم . برای پیشگیری از همین چند گرم و هم چنین کم کردن چندین گرم دیگر اصول زیر را رعایت کنید .

اصل اول : بین ساعات ۷ تا ۹ شام میل کنید

بهترین زمان ممکن برای صرف شام ، ساعت ۷ تا ۸ شب است . ساعت۹ شب دیگر آخرین مهلت صرف این وعده ی غذایی محسوب میشود . بعد از این ساعت بدن حداقل تا دوازده ساعت از دریافت کالری محروم میشود . توجه داشته باشید تا دوساعت بعد از غذا به رختخواب نروید . اگر بعد از صرف غذا بلافاصله بخوابید بدن نمیتواند غذایی که میل کرده اید را به درستی هضم کند . این فاصله زمانی باعث میشود خواب راحتی نیز تجربه کنید . اگر بعد از ساعت ۱۰ احساس گرسنگی کردید کمی ماست کم چرب و یا یک واحد میوه مثل سیب ، آلو یا زردآلو کنید .

اصل دوم : شام را رژیمی صرف کنید

منظور از رژیمی این نیست که به خودتان گرسنگی بدهید . شام وعده ی غذایی مهمی است که در عین حال احتمال اضافه وزنرا نیز در خود دارد . توصیه میکنیم غذایی میل کنید که شما را سیر کرده ، کم کالری باشد . یک بشقاب غذای سرد یا گرم پروتئین و فیبر کافی که جلوی گرسنگی را نیز میگیرد . به عنوان مثال شام تان میتواند حاوی گوشت یا ماهی کم چرب ، مرغ بدون پوست یا ماهی سفید به مقدار ۱۵۰ گرم یا تخم مرغ با سبزیجات مثل کاهو ، کلم ، لوبیا سبز ، خیار ، گوجه فرنگی و …. باشد . بهتر است غذایتان را بخار پز آماده کنید تا مقدار زیادی ازچربی های غذا گرفته شود . برای ایجاد تنوع غذایی میتوانید سوپ سبزیجات با سالاد نیز میل کنید . حداقل هفته ای ۳ شب باید این برنامه ی غذایی را دنبال کنید تا چند کیلوی اضافی مورد نظر را کم کنید و بعد از آن گام درست را برای حفظ وزن مطلوب بردارید .

اصل سوم : حداقل هشت ساعت بخوابید

محققان معتقدند که کمبود خواب میتواند در بروز چاقی نقش داشته باشد . در واقع کمبود خواب روی دو هورمونی که رفتارهای غذایی ما را تنظیم میکنند تاثیر میگذارد : به این ترتیب که ترشح هورمون لپتین که باعث ایجاد حس سیری میشود را کاهش میدهد و ترشح هورمون گرلین که هورمون اشتها است را افزایش میدهد . بنابراین اشتها باز میشود و میل به خوردن غذاهای چرب وشیرین بالا میرود . برای همین محققان معتقدند که باید به طور متوسط شبانه ۸ ساعت به خواب اختصاص یابد .

اصل چهارم : بعد از ساعت پنج بعد ازظهر پرخوری نکنید

برای اینکه در خواب لاغر شوید باید تعادل غذایی را حفظ کنید . قبل از ظهر بدن انرژی زیادی صرف میکند . در این ساعات ازشبانه روز زمان صرف قندهای دیر جذب و زود جذب مثل نان ، کره ، مربا ، ماست ، میوه و چربی ها است . ظهر که میشود سوزاندن کالری های در وضعیت نرمالی قرار میگیرد . مواد غذایی مثل ۱۵۰ گرم برنج ، پاستا ، نان و …….۱۵۰ گرم گوشت یا ماهی نیمه چرب مثل ماهی آزاد و ……  ۲۰۰ گرم سبزیجات ، ماست یا دسر خامه ای کم چرب . از ساعت ۴ به بعد باید پرخوری را کنار گذاشت : یک عدد موز یا یک ساندویچ گوشت کوچکو کم چرب .ماست کم شیرین با ۴۰ گرم نان ،سه عدد یا چهار عدد بیسکوئیت به انتخاب خودتان میل کنید . بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر باید مراقب باشید . باید میزان کالری های دریافتی را کاملا محدود نمایید .

اصل پنجم: موقع صرف شام تلویزیون راخاموش کنید

به گفته ی محققان خوردن غذا در مقابل تلویزیون باعث چاقی میشود . این جعبه ی جادویی تمام هوش و حواس آدم را میبرد . دیگر متوجه نمیشوید چه غذایی میخورید . علاوه بر این تلویزیون باعث میشود متوجه احشاش شیری نشوید . وقتی احساس سیری نکنید به خوردن ادامه میدهید و دردسرها از همین پرخوری ها آغز میشود . بنابراین موقع صرف غذا تلویزیون را خاموش کنید و همچنین  زیاد سر میز یا سفره نمایید تا مدام هواس ناخنک زدنبه سرتان نزند .

اصل ششم : بعد از صرف شام کمی قدم بزنید

نیم ساعت بعد از صرف غذا از خانه بیرون بروید . آرام قدم بزنید و روی تنفس تان تمرکز کنید . این کار باعث میشود بدن تان گرم شود و توکسین ها و کالری های اضافی از بین برود . اگر برایتان ممکن نیست از خانه خارج شوید میتوانید کارهای دیگری از قبیل گردگیری یا ….. را انجام دهید . در هر حال بعد از صرف شام بی تحرک نباشید .

چند توصیه ی کلی

  • برای کم خوردن و کاهش کالری های دریافتی از تکنیک قایم کردن دیس استفاده کنید . یعنی این که به میزان کافی برای خود غذا بکشید وغذای باقی مانده در دیس را از روی میز بردارید

  • سس را فراموش کنید

  • هیچ وعده ی غذایی را حذف نکنید . وقتی بدن انرژی کمتری دریافت کند آینده نگری کرده و چربی های بیشتری را ذخیره میکند

  • در نهایت باید بگوییم که کم و به جا خوردن راحت تر از چاق شدن و رژیم گرفتن است . منظورمن این است که کم بخورید و همیشه بخورید .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*